Det är alltid någon annan på det!

 
Läser om B2B och det står att köpare har blivit kräsnare, med informationseran kan kunder jämföra och ta det ultimata köpbeslutet. Intressant. Därför att om författaren i boken anser det är ett problem, så anser jag tvärtom. Det är klart vi ska kräva transparens och bra ekologiska produkter, som veganerna gjort som jag sagt tidigare: Ändrat hela matindustrin. Allting ligger så klart inte hos köpare och konsumenter men jag måste då säga det, det är en intressant revolution inom matindustrin, som veganer bidragit med. Detta måste hända hos oss andra konsumenter, tänk hur Du prioriterar? Vad kostade nu din Louis Vuitton bajsbruna väska med diarré färgad LV logga? Varför har Du lille vän inte råd med 15 spänn till FT (Fair Trade) Kaffe? Ni ser, det verkar som om många inte vågar säga konsumentmakten är viktig, istället så tror vi att det skulle vara skam och skuld att påverka med plånboken. Varför kan inte förändring ske här, men också inom andra och samtliga sektorer i samhället och infrastruktur? Sluta skämmas och börja handla närodlat och sluta skämmas för att Du själv kommer göra en inpact med din plånbok, det börjar i vår mentalitet, det är ingen ”annan som är på det”, det finns ingen annan, Du kan göra egna val och rösta med plånboken. Nothing to it! Just do it. . . 
 
Allmänt | |
Upp